Sidor

lördag 26 april 2008

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev för jag har helt enkelt inte orkat. Varit (på bättringsvägen) superförkyld och jobbat.

I måndags var jag på BM-besök och upptäckte till min enorma förvåning att jag gått NED 1.1 kg de senaste 4 veckorna??? Totalt ligger jag nu på +2.5 kg alltså, precis som med S i samma vecka, nämligen v 30. Blodtrycket var lite högt men det beror på förkylningen. Hjärtljuden tog ett tag att hitta så jag hann bli rejält nervös innan jag äntligen hörde dem, *pust*. Sf måttet var 1 cm mindre än med S i samma vecka, lite knasigt/kul med tanke på att magen är större denna gången. Fick inte min ordinarie BM idag och det kändes inte riktigt som att hon var intresserad av att besvara mina frågor utan ville ha besöket avklarat så fort som möjligt. Jättetrist. Ny tid om 3 veckor och då är jag i v 33, har hunnit gå 32 hela veckor alltså och BM säger ju v 32 då.

Symfus fundus måttet: 27 cm
Blodtryck: 125/70
Hjärtljud: 142
Vikt: + 2.5 kg

Igår gick jag in i vecka 31 så nu är det bara 10 veckor kvar till beräknad födelse. Tror att han kommer lite tidigare än så.

Har väl egentligen inte hänt så mycket mer spännande i veckan förutom att det har varit sol ute i flera dagar nu. Jippi. Var ute nästan hela dagen igår så jag är lite röd i urrigningen och på näsan =). Idag är det tyvärr lite halvmolnigt på väg mot helmolnigt men jag har varit helt slut idag och har faktiskt inte orkat packa oss ut än. Nu sover S ändå så men vi får se om det blir en promenad sen.

S sa förresten en imponerande lång mening igår med tanke på att hon bara är 2 år: S måste gå sarbro doktor saktis. = S måste gå till farbror doktorn faktiskt. Hon har klagat lite på ont i örat till och från så det var därför. Hon är verkligen jätteduktig på att prata mitt lilla Hjärta, lite väl mycket ibland bara ;).

Inga kommentarer: