Sidor

lördag 5 juli 2008

Nu är lillkillen här

Bilder på vår älskade lilla Vide =)






Nu är vår lilla Vide äntligen här, född i v 39+3. 3860 gram vägde han till sina 53 cm. Hattmåttet var 35.5 cm och precis som sin storasyster än han världens sötaste och helt perfekt. Det enda han gör just nu är sova och äta. Han skriker bara litegrann när jag inte finns i närheten när han vaknar och är hungrig.

I snabba drag gick det till såhär när lilla Vide föddes.
Kl 02 natten till den 30 juni vaknade jag av en ond värk och 20 min senare en till. Tätare och tätare kom de och vid halv 4 kom de med 2-4 min mellanrum. Vid 4 ringde jag förlossningen och vi var välkomna in. Vid kl 5 var vi där och fick göra ctg och jag var öppen 5-6 cm så av till ett förlossningsrum bar det. Fick samma som med S =). Ja sen så var det bara ligga och ha ont, men inte mer än att jag kunde andas igenom värkarna. Vid 7 fick jag akupunktur och det hjälpte litegrann. Vid kvart i 9 tog de vattnet. Kvart över 9 började värkarna göra så pass ont att jag ville ha lustgas och kl 10.47 föddes lilla Vide.

Slänger in en sista bild på magen också. Tagen i v 39+2 dagen innan Vide föddes.

Inga kommentarer: