Sidor

tisdag 2 september 2008

Tillbaks igen

Nu ääääntligen så har vi fått internet igen. Bara en månad efter att vi flyttat. Gud vilken abstinens man får när man inte kan sitta vid datorn när man är van vid det.

Lilla V har blivit en ganska stor liten 2-månaders. 6,2 kg tung och hela 61 cm lång är han nu. Oftast är han jättelätt att ha att göra med men just nu är han förkyld så han sover inte riktigt lika bra på nätterna som vanligt. S är fortfarande ganska svartsjuk men V får inte lida för det. Det trista är att S har blivit sååå himla gnällig och värre tycks det bli. "Jag vill inte" är hennes nya älsklingsfras känns det som, men pipig stämma dessutom. Förstår att det förmodligen känns jättejobbigt för henne att inte ha mammas och pappas odelade uppmärksamhet längre men det gnälliga börjar gå mig på nerverna faktiskt. Så fort hon inte får som hon vill så sätter hon sig ned sparkar med benen och skriker.

Nu har vi bott i radhuset i en månad. Jag trivs bra I huset men jag trivs inte i området. Inte så att det är dåligt på något vis egentligen men det är sååå låååångt. I lägenheten tog det max 20 min att gå till centrum och tåget och ca 7 min till dagis och nu tar det ca 45-55 minuter. Har gått till dagis och hämtat S en dag och det tog 40 min när jag gick så pass snabbt att jag hade träningsvärk dagen efter. Det är så trist att det tar så lång tid för jag gillar verkligen att gå och få komma ut en gång på morgonen och en på eftermiddagen vid lämning och hämtning men 45 min promenad tur och retur 2 ggr om dagen är inget man gör varje dag med 2 barn tyvärr. Tiden räcker liksom inte till. Jaja, målet var att bo här max 4 år och sedan flytta lite närmare igen men nu hoppas jag att det blir max 2 år här. Beror lite på när, var, hur jag får jobb.

Inga kommentarer: