Sidor

fredag 17 oktober 2008

Ajajajaj

Ja i morse svängde V in sin nagel i mitt öga med besked. Kunde inte öppna nåt av ögonen på säkert 5 minuter för att det gjorde så in i satans helvete ont rent ut sagt. Ringde vc men de skulle ringa upp först om en timme så ringde jag vårdguiden som tyckte jag kunde vänta med att uppsöka läkare och tipsade om en salva att ha i ögat. Eftersom jag inte såg/ser ordentligt på ögat ringde jag svärmor och frågade om hon kunde åka till apoteket och köpa salvan åt mig och tack och lov kunde hon det. Men inte hjälpte salvan heller, det blev bara värre så svärmor som haft sin syster (S) med sig stannade här med knoddarna medan jag och S åkte till vårdcentralen. Fick lägga mig i ett rum och vänta men sen så tittade en kvinna (vet ej om hon var doktor) i mitt öga och konstaterade att det är en "reva" i ögat så jag fick nån salva jag ska ha i ögat i 5 dagar men jag vet inte om jag vågar för det stod på den att man ska rådgöra med läkare innan man använder den om man ammar. *Suck* Usel start på dagen.

Inga kommentarer: