Sidor

lördag 11 oktober 2008

Alla sover

Hela familjen (utom jag då ;)) ligger och sover så jag har en liten stund för mig själv. Hur ofta händer det nu för tiden. Har inte gjort det minsta vettigt idag och tänker inte göra heller faktiskt. Eller jo jag lagade ju lunch men F får faktiskt laga middag.

Måste faktsikt berätta att i onsdags så var jag på öppna förskolan och de hade tagit dit en psykolog som skulle prata lite och som man kunde ställa frågor till. En mamma frågade om det här med att gå upp på natten med en liten bebis för många (pappor) tycker ju att det är mammans jobb att gå upp på natten med bebisen/barnet eftersom pappan jobbar. Då sa hon: Men mamman jobbar ju också, hennes jobb är att vara hemma och ta hand om barnet och hon behöver vara precis lika utvilad som pappan eftersom hennes "jobb" faktiskt är minst lika viktigt. Hon tyckte även att mamman inte har någon "anledning" att städa när hon är hemma med barnet, det skulle skötas av hela familjen tillsammans. Mamman är ingen hushållerska bara för att hon är hemma och är mammaledig. Kändes så skönt att höra så jag gick hem och sa det till F som faktiskt fick gå upp med S den natten när hon kissat i sängen. Nu har vi bestämt att varannan natt får han gå upp om hon skulle kissa i sängen.

Inga kommentarer: