Sidor

måndag 27 oktober 2008

Dop

I lördags var jag och barnen men min lillasyster och hennes man och shoppade lite. Jag behövde nåt fint att ha på mig på dopet. För första gången i mitt liv shoppade jag till mig själv på Kapp Ahl. Jättefin tröja. Så handlade jag till kidsen som vanligt. S fick en tröja och V 3 bodys. Han kan ha 74 nu förrsten knappa 4 månader gammal, 74 är ju cirkus 6-9 månader. Efter shoppingen åkte vi hem till mamma och åt god mat.

Igår söndag var det alltså dags att ha dop för lilla V. Vilken tur att vi hade glömt att det var dags att ställa fram klockorna en timme för vi behövde verkligen den extra timmen innan dopet. Dukade och gjorde iordning fikat innan dopet. Gick till kyrkan och bytte om på V och satte oss att vänta på att alla skulle komma och framför allt att ena V´s fadder skulle komma. Tror hon kom 5 över 1. Under tiden vi väntade berättade jag för prästen att dopklänningen hade min mormor sytt av sin konfirmationsklänning till min mammas dop så när vi stod framme vid altaret och han pratade lite så tyckte han att jag skulle berätta det för gästerna =). Allt gick hur som helst bra. V skötte sig jättebra till skillnad från storasyster som skrek sig igenom hela sitt dop. S fick hälla upp dopvattnet och alla barnen fick komma fram och titta när V fick vatten i håret. När det var klart tog vi lite bilder så gick vi och fikade. V´s fadder höll ett tal som var jättefint och han fick jättefina presenter av alla. Jag är så glad att det var så många som ville komma och fira lilla V. Nu är ju jag inte det minsta troende så vissa undrar varför jag valt att döpa mina barn och det är enbart för att jag tycker det är en fin ceremoni.

Inga kommentarer: