Sidor

tisdag 28 oktober 2008

Min stora lilla kille

Idag har jag vart och mätt och vägt lilla V på bvc. Han blir ju 4 månader om 2 dagar och jag gillar att ha hela månader vikt o längd. 7600 g stor och 66 cm lång är han nu, huvudmåttet ligger på 42,8 cm. Han är en proportionerlig liten kille, han ligger ungefär lika på alla kurvorna, 1 över normal tror jag det var. En liten A-bebis som bvc-sköterskan uttryckte det, kan bara hålla med ;).

Annars idag har jag "roat" mig med att packa en massa paket och skicka en massa vinnarmail då vi sålt iväg en hel del barnkläder. Har ju sparat allt (och då menar jag allt, har hittat en massa fläckiga kläder, varför har jag sparat det??) efter S och tänkt att kommande barn ska få ha det men 1: man vill köpa nytt till nya barnet, det är ju såå kul att handla barnkläder och 2: eftersom det blev en kille denna gången så är det inte så värst många plagg han kan ha efter S och eftersom vi vill vänta några år och inte har plats för alla 4 kartonger bebiskläder efter S så kunde vi lika gärna tjäna lite pengar på dem och så kunde andra få nytta av dem =).

Nä nu är det middagstajm...

Inga kommentarer: