Sidor

måndag 13 oktober 2008

Äta bär

Idag när jag hämtade S på dagis fick jag veta att hon hade ätit nåt bär de varit ute i skogen. Eh, jaha, tänkte jag, tänk om det var giftigt. Ja vi har haft koll på henne hela dagen så att hon inte skulle bli dålig eller nåt. Ok det är väl bra men jag hade nog ändå velat att de hade meddelat mig det så att jag kunde bestämma hur jag ville göra, typ ringa nånstans och höra vad man kan få för slags reaktioner på olika bär. Fick iaf en pinne med bären och ett blad på. Gick in på giftinformationscentralens hemsida och där stod det att man kan äta max 2 bär även om de är giftiga utan att få en reaktion av dem och oftast så skulle det inte vara någon fara ändå, man kunde få magont och kräkas en del. Tycker faktiskt att förskolepersonal borde kunna sånt.

Inga kommentarer: