Sidor

torsdag 13 november 2008

Förkyld

Ja så är man förkyld igen. Kan inte säga att jag är förvånad då jag de senaste 3 vintrarna varit konstant förkyld från typ nov/dec til april/maj. Känns så lagom kul men i år har jag köpt en nässköljare som jag har använt ett par gånger och den verkar hjälpa lite. I vanliga fall så får jag ju i stort sett alltid ont i bihålorna när varje ny förkylning kommer men den här gången har jag inte haft så ont, visst gör det lite ont och lite ont i halsen men inte alls som det brukar göra. Vet inte om det är pga av nässköljaren men jag kan ju hoppas iaf för då kanske jag slipper få jätteont i bihålorna i vinter, har haft ont uppemot 7-8 gånger de 3 senaste vintrarna.

Känner mig ff helt slut men humöret är lite bättre. De senaste nätterna har V vaknat 4-5 gånger och velat äta. Hur kul känns det då? Ända sedan han föddes har han vaknat 2 ggr/ natt och ätit, några nätter har han inte vaknat alls. Men i helgen skall F få ta kidsen så ska jag åka iväg själv, sa till honom igår att jag måste få komma iväg själv för annars kommer jag braka ihop. Han lät väl inte jätteglad över att behöva vara helt själv med båda 2 men det får lov att funka helt enkelt, han måste också lära sig och få känna hur stressigt det kan vara att vara helt ensam med dem medans man ska laga mat, städa, tvätta mm, nu kommer han ju "bara" vara med dem och inte göra allt det där vardagliga runt omkring samtidigt men jag tror han kommer svettas lite ändå. Efter jul ska jag börja träna på allvar igen och då hoppas jag på att kunna gå iväg åtminstone 2 kvällar i veckan en timme åt gången.

Nä nu vaknade V dags att gå.

Inga kommentarer: