Sidor

måndag 1 december 2008

Pepparkaksbak

I lördags var jag inne i stan med mamma, V fick följa med. Skulle handla upp ett presentkort som gick ut idag. Fick en massage förra året när jag fyllde år och jag har inte bokat den än men så kunde man köpa smink och salvor för det istället. När jag kom dit så sa hon att jag ju kunde boka in en massage och betala för den nu och på så sätt använda presenkortet ändå. Härligt. Jag längtar. Gick på julmarknad och träffade lillasyster som kom ned över dan från Gävle.
På kvällen hade jag bjudit hem några tjejkompisar på tjejkväll, jättetrevligt, man hinner ju inte träffas så ofta som man skulle vilja längre.

Igår bakade vi peppisar. Var riktigt länge sedan jag bakade det, men det var mest för S skull. Jag minns varför jag slutade baka egna pepparkakor och det är för att de helt enkelt inte är på långa vägar lika goda som de man köper färdiga. Degen var god däremot. Mjöligt och kladdigt blev det men S hade kul. Har några bilder jag ska lägga ut. Idag ska jag försöka hinna baka lussebullar men jag tror inte att det hinns med. V verkar lite dålig för han vill bara sitta hos mig när han är vaken och så ska vi fira födelsedag ikväll. Tänkte baka några med mandelmassa i iår, *mums*.

Inga kommentarer: