Sidor

tisdag 3 februari 2009

Förkyld

Jag är så jäkla förkyld. Huvudet dunkar och likaså bihålorna, ont i nacken har jag också. Nässpray, nässpray, nässpray är det som gäller om jag öht ska kunna andas genom näsan, jag gillar inte att va täppt. Urk. V är också förkyld och sover som en kratta. De senaste nätterna har han vaknat och gnällt eller bara gnällt till ungefär 583 gånger varje natt så att man måste klappa honom på ryggen lite för att han ska somna om. Jag är något trött kan jag ju säga.

V har förresten helt slutat äta allt annat än mjölk. Han åt ju gröt i ca 3 veckor, 1 mål varje kväll, men så tog gröten slut den fanns inte i affären så vi köpte en annan och han ville inte äta, trugade nog lite för mkt och nu när den vanliga gröten fanns ville han inte ha, han totalvägrar, utom i söndags när jag var borta en massa timmar och F gav honom gröt, då åt han lite. Han äter ingen annan mat heller, har försökt med flera olika rätter, puréer, fruktpuréer, mosad banan, potatis, allt spottas ut igen så nu tänkte vi strunta i att ge honom något alls på en vecka och se om det kanske hjälper. En nystart liksom. Var på bvc idag för att väga och se så att han fortfarande går upp ordenligt av bara mjölken och det verkar han göra så och så har han ju en del att ta av om man säger så :D, rätt knubbig kille. Hur som helst, 9350 g tung och 70 cm lång är han nu.

Inga kommentarer: