Sidor

lördag 7 februari 2009

Kräksjuk

Idag har vi varit en sväng på panduro för att köpa några grejer till inbjudningarna. Så en sväng förbi beckers för att köpa färg till rummet. Hade velat ha en brun färg med lite guld/bronsmetallicfärg i men det gick inte, antingen var det en brun färg eller en bronsmetallic färg :/. Trist. Det blev en brun färg, nån specialare, mocca heter den. Funderar på att kanske köpa en metallicfärg och försöka "dutta" på lite. Vill bara att det ska se ut som att man haft lite solpuder på, typ. Jaja, F har målat på ett lager brunt och det såg jättefint ut.

På eftermiddagen åkte vi hem till mamma eftersom min lillasyster är nere på besök. Där spenderade vi hela kvällen. S ville sova hos mormor så jag och V åkte hem själva (F var hemma och målade). Ca 7 minuter efter att jag åkte ringer min syster och säger att S kräkts floder. *Suck*. De säger att de ringer om S vill åka hem. Väl hemma, V sovandes, bilen i garaget, jag ombytt till mysbyxor ringer de igen, S kräks floder igen och vill komma hem. Väl framme sover hon, bara väcka, klä på och stoppa in i bilen. kom hem för en halvtimme sedan, hon kräktes det första hon gjorde när hon kom in, tackar för att hon inte gjorde det i bilen. Nu ligger hon och sover lillsnuttan, tycker så synd om henne. Får panik själv när jag känner att jag måste kräkas. Är väl vinterkräkan hon åkt på så snart lär man väl bli dålig själv. Kommer ihåg hur det var sist hela familjen åkte på den, det var innan S var född och min mormor hade precis gått bort så hela familjen var samlad och alla blev sjuka inom 2 dygn och jag kunde inte kliva ur sängen på 3 dagar. Hoppas, hoppas, hoppas vi andra slipper bli dåliga. Jag måste vara frisk imorgon så jag kan titta på lokalen till bröllopet...

Inga kommentarer: