Sidor

måndag 23 februari 2009

Tjoho

Igår åt V mat för första gången utan att se ut som att han skulle kräkas och åt faktiskt flera skedar. Jippi =). Så hör och häpna, för första gången på en månad (eller mer kommer inte riktigt ihåg) har V sovit ungefär som han gjort sedan han föddes. Vaknade 3 gånger tror jag och sov till 7.30, jag vaknade före honom. Kan inte säga att jag kände mig utvilad men inte heller så trött att jag kände för att gråta när han vaknade.

Idag har jag hunnit vara till mekonomen och höra hur mkt (ungefär) det skulle kosta att laga bilen, fick två nedslag på besiktningen i lördags. Ena felet skulle gå på ca 800 och det andra var svårt att veta vad det kunde vara men kanske 2000. Lät väl ok tyckte jag. Ska gå förbi volvo sen och höra vad det skulle kosta där. Mammas man tyckte att vi skulle skrota bilen. Aldrig sa jag, visst den är ju nästan 20 år gammal och den skulle ju kunna vara lite snyggare men som många bilmekaniker sagt så är det en av de bästa bilarna som tillverkats och jag gillar den, vi måste bara sköta om den lite bättre. Pappa hade en likadan bil förut och när han sålde den hade den gått 60.000 mil, hur många bilar orkar gå så långt?!

Inga kommentarer: