Sidor

fredag 21 augusti 2009

Grönan + annat

Igår var jag på grönan med en kompis och några av hennes kompisar. Kan inte ens minnas när jag var där sist, många år sedan i alla fal. Blir lätt åksjuk så är jag lite halvfeg så det blir inte så mycket man åker. Tyckte det var skitläskigt med lilla bergochdalbanan vi började med, kanske dumt att börja med den menmen. Någon som jag gillade var kvasten, åkte 4 gånger tror jag. Ja så blev det ju lustiga huset och några till grejer. Hade jättekul, kom hem sent och var aptrött i morse när jag skulle kliva upp och nu vill jag helst gå och sova men det var det värt.

Eftersom S ff inte går på dagis på fredagar så är det 2 barn man varit tvungen att underhålla idag trött och jäklig. Vi tog en lång promenad i skogen och försökte hitta lite blåbär vilket var lite knepigt då någon annan hunnit före till de flesta snåren men några kom vi hem med i alla fall. Några vildhallon och lingon blev det också. Nu har S åkt hem till mormor för att vara där över natten så det är lite lungt och skänt här. S har ju en förmåga att hoppa upp och ned i sängen till frammå kl 21-22.

V har förresten blivit väldigt dålig på att äta. Han har ju varit förkyld typ 1.5 vecka så från början förstår jag ju att han kanske inte var så pigg på att äta men nu är han ju bara lite snuvig så jag förstår inte varför han fortsätter. Idag har han ätit 2 portioner gröt, typ 3 kex, några makaroner och ett halvt glas fil. Det jobbiga är att han "ber" om mat men när han väl ska få så vill han inte ha. Var hos bvc igår, V´s ben skulle kollas upp (han lyfte det inte ordentligt förut utan schvungade ut det åt sidan istället när man gick med honom, det va helt ok nu vilket jag ju visste) så jag passade på att väga och mäta honom. Han hade gått ned 120 g till 10640 g och växt 1.5 cm till 79 cm. Är väl egentligen inte så orolig för att han gått ned för han har ju börjat röja runt så mkt men nu när han inte äter, idag har det varit värre nämligen, så blir man ju lite orolig. Jaja, får väl se hur det går, fortsätter han såhär får man väl gå tillbaka till bvc.

Inga kommentarer: