Sidor

måndag 31 augusti 2009

Tjejmilen

I lördags var jag på bröllop. Jättefint var det och jag hade jättetrevligt =).

I går var det dags för tjejmilen. Eftersom jag fått så ont när jag sprungit (och flera dagar efter) så har det bara blivit 2 pass på 5 veckor så jag var lite orolig för hur det skulle gå faktsikt. Efter 5 km var jag ganska trött faktiskt och hade en hel del ont *suck* men jag fortsatte och efter 72 minuter joggandes och på slutet springandes (eller rättare sagt tjejen jag sprang med som har sjukt mkt bättre kondis än jag tog mig i handen och började vrålspringa) var jag i mål, wohoooo. Klarade hela springandes även om jag ett tag på slutet trodde att jag skulle tuppa av. Lite stolt måste jag faktiskt säga att jag är, inte alla som orkar springa en mil. Nu ska jag ta det lungt ett tag och gå och ta reda på varför jag får så ont när jag springer och när det (förhoppningsvis) har gått över kommer jag börja träna för nästa tjejmil =).

Inga kommentarer: