Sidor

tisdag 15 september 2009

Skatteverket

Idag fick S ett brev från skatteverket. Efter några minuters läsning förstår jag att det handlar om att hon betalt för lite skatt på den vinst hon gjort på sitt sparkonto. *Suck* tänkte jag när jag väl kom fram till hur mycket för lite, håll i hatten nu för här kommer det, 1 (EN) hel krona för lite har de dragit i skatt och för detta skickar de ut 2 st A4 papper med inbetalningskort på, 1 kuvert och så kostar det porto också, löjligt säger jag bara, skrattretande löjligt. Hur mycket kostar det inte att skicka ut kuverthelvetet + kostnader för den som skickar ut det??? Det hade ju för fasen varit billigare för dem att ignorera den där kronan. Inte så att jag inte har lust att betala men jag undrar bara hur de tänker...

2 kommentarer:

Madde-mamman sa...

Konstigt. Min äldste fick restskatt på ett betydligt högre belopp, men eftersom det var lägre än 100:- behövde vi inte betala in det just nu, utan skulden skulle finnas kvar och ticka ränta tills beloppet av en eller annan anledning kom upp i/eller överskred 100:-, då skulle skulden förfalla till betalning.
Nu valde vi att betala i alle fall (jag har för mig att det var omkring 50 kr). Jag var mest förvånad över att han fick restskatt, för han hade ju inte fått någon deklaration för han hade ju ingen inkomst, men restskatt kan man tydligen få ändå.

Jenny sa...

Nä vi behöver ju inte betala nu om vi inte vill men det var inbetalningskort med i kuvertet.