Sidor

måndag 4 januari 2010

Nyår

Sådär ja nu har man lite mer ork igen.
Så var det nytt år, igen, tycker åren bara rusar förbi nu för tiden. Firandet av det nya året blev lungt, mådde ju för det första inte jättebra så firar vi med familjen så då blir det väl så. Trevligt hade vi i alla fall, åt god mat men glaset vin jag sett fram emot struntade jag i pga penicillinet. Tolvslaget kändes lite speciellt iår tyckte jag, vet inte vaför men det var en känsla jag fick i alla fall så jag hoppas att 2010 blir ett riktigt bra år. Ungarna höll sig faktiskt vakna och V gjorde stora ögon åt fyrverkerierna. Kl kvart i ett slocknade S och V i bilen på väg hem. Försökte förklara för S (innan hon somnade) att det redan blivit en ny dag och att det ff skulle vara fredag när hon vaknade men hon nappade inte riktigt på det men det kanske är lite överkurs för en knappt 4 årig tjej å andra sidan eller så var det för att hon ville att det skulle vara lördag när hon vaknade så att hon fick handla lördagsgodis.

Nyårsdagen är precis som juldagen tycker jag en dag då man verkligen behöver återhämta sig, man är riktigt slö och vill helst sitta i tv soffan och softa hela dagen så det var precis vad vi gjorde.

Lördagen spenderade vi med att hälsa på F´s syster på deras lanstställe i Norrtälje. Det visade sig vara där min farmor och farfar hade lantställe när jag var liten. Det var fint i alla fall och barnen hade en rolig lekstund med sina kusiner.

Idag är det för övrigt min sista mammalediga måndag för nästa måndag börjar V på dagis. Känns faktiskt ganska jobbigt tycker jag, dels på grund av att jag tycker han är i minsta laget och för att han är så himla mammig, han gråter nästan när jag går ur rummet. Kanske är bra för honom iofs, hoppas bara att inskolningen inte blir jobbig för det gör så ont i mammahjärtat när de gråter när man går.

Inga kommentarer: