Sidor

måndag 15 februari 2010

Alla hjärtans

Igår var det alla hjärtans dag och det tror jag väl inte att någon har missat. Jag skulle ha fått sovmorgon men blev ändå väckt alldeles för tidigt, visserligen med en macka och en kopp thé men jag var TRÖTT och ville bara fortsätta sova. F hade iaf skaffat barnvakt till eftermiddagen så att vi skulle kunna gå på bio. Först åkte vi och köpte en bältesstol till S eftersom hennes stol börjar bli för liten. Efter 50 min på babyland hade vi bestämt oss för en stol trots att jag bestämt vilken jag ville ha hemma egentligen men så fanns den inte i färgen vi ville ha så då drog vi till babyproffsen och kollade där.
-Har du isofixfästen i bilen frågade tjejen i butiken.
-Nä, sa jag.
-Nä men då ska du inte ha den där stolen utan då tar du den här (samma men utan isofixfästen och utan klädda handtag på stolen). Den är ju billigare också.
Och för det var det en skillnad på 500:- i pris, dessutom var det rabatt på stolen så det blev ytterligare 300:- billigare. Jäklar vilken tur att vi åkte till babyproffsen annars hade vi betalt 2300:- i onödan. Lite irriterad faktiskt på babyland som inte kunde upplysa om att fästena var det enda som skilde stolarna åt.
En britax kid plus blev det. S sitter jättebra i den.
Så på eftermiddagen blev det bio. New Moon såg vi. Jag har redan sett den en gång ska jag ju erkänna men ville se den igen :D. Åt sushi innan bion, mumsmums.

Inga kommentarer: