Sidor

torsdag 18 februari 2010

Helvetes jävla skitfan

Fanfanfan. Hade precis lämna V på dagis och skulle backa ut från parkeringsplatsen för att åka och lämna S. Vägen in till dagis är väldigt smal eftersom den bara leder till dagiset så man har inte så mkt utrymme nu när det är mycket snö att backa ut på och oftast måste man backa, köra lite frammåt och backa lite till igen för att komma ut så när jag hade backat ut en bit så ser jag att en bil backar på vägen och tänker att jag vill att han ska stanna innan jag backar mera, men tänker han inte stanna snart, nä han tänker inte stanna tänker jag innan han backar rätt in i sidan på mig. Går ut och pratar med honom. Oj, det här var ju klantigt, nåt o den stilen säger han (om sig själv alltså). Eftersom jag inte har en aning om hur sånt här går till så sa jag det och han visste inte heller så jag sa att ja jag får väl ta ditt nummer och bilnummer så får vi kontakta våra försäkringsbolag, men nej det ville han inte göra. han ville att jag skulle åka och kolla hur mycket det skulle gå på och sedan ville han göra upp i godo så att han skulle slippa högre försäkringspremie. Fine tänker jag, för mig spelar det ingen roll så länge jag slipper betala. Åker och lämnar S och beger mig att kolla hur mkt det skulle gå på. Ungefär 3000:- får jag till svar och ringer killen när jag kommer hem. Då vill han veta vad jag har för bil etc för han vill ringa sitt försäkringsbolag vilket ju är helt ok men när han ringer nästa gång och praktiskt taget säger att det är mitt fel blev jag faktiskt riktigt, riktigt ledsen så jag sa hejdå och la på typ. Att han vill ta det den rätta vägen är helt fine för mig men när han skyller ifrån sig på "att vi båda backade" när jag stod helt stilla då blir jag förbannad. Jag har en buckla i sidan på min bil och på hans bil syns absolut ingenting. Dessutom så upptäckte jag att det är en spricka i baklycktan som jag aldrig sett förut så jag måste ju anta att den uppstod idag men det tyckte killen att hur gick det till då?? Ingen aning, jag vet bara att en spricka jag inte sett tidigare är i mitt lyktglas. Ahhhhh SUCK alltså, blir så tröööttt på människor.

Inga kommentarer: