Sidor

tisdag 4 maj 2010

En vecka har gått

I fredags var jag ute med ett par kompisar på Kellys. Vi hade jätteroligt men jag drack lite för mycket, men inte där utan innan vi åkte in :P. Träffade lite trevliga människor där som vi pratade en del med. På tåget hem träffade jag lite fler kompisar. Trodde att jag skulle må skit dagen efter men jag mådde prima trots att jag bara sov i typ 4 timmar, (hemligheten är vätskeersättning och en alvedon innan man går och lägger sig). Började lördagen med att tvätta, vika tvätt och städa köket.
Lördagkvällen spenderade vi hemma hos mamma som bjöd på god middag (som vanligt).
Denna vecka har ju ännu inte kommit så långt så det har väl inte hänt så mkt mer än att jag jobbat på en annan förskola än jag tidigare jobbat på vilket har gått bra men jag saknar den andra lite, kanske eftersom jag redan lärt mig deras rutiner och hunnit lära känna barnen lite grann. Hoppas att de behöver hjälp snart igen.
Idag slutade jag tidigt eftersom S skulle till läkaren så jag hade tänkt ta med barnen på en promenad i skogen, ta lite bilder på alla blommor som slagit ut men så blev det inte utan jag fick åka och hämta lillebror som blivit sjuk i skolan. Tur det egentligen för vädret blev dåligt ganska fort på eftermiddagen.
V har bytt säng också så nu har han S´s gamla barnsäng. Det tar lite längre tid för honom att somna i den men han sover så mycket bättre. Han har sovit i sängen i 2 nätter och båda nätterna hela natten plus att han sovit mycket längre på morgonen. Hoppas att det håller i sig för det är jobbigt att gå upp på natten och vakna kl 6.15 på morgonen.

Inga kommentarer: