Sidor

söndag 4 juli 2010

Fullt upp och Fira V tagning 3

Ja, vi har haft fullt upp. I torsdags började pappa och F göra en altan på vår lilla framsida och höll på hela fredagen också medans jag har haft fullt upp med ungarna. Fredag kväll började jag göra smörgåstårta inför V´s kalas på lördagen. Det tog lite längre tid än jag trodde så jag var inte klar föränn vid halv 12. Lagom trött gick jag och la mig för att vakna tidigt eftersom vi var tvungna att städa lite inför kalaset. F skulle dessutom göra det sista på altanen, eller rättare sagt trappan då vi även tog bort den gamla orginalstentrappan och ett tak utanför dörren. Bygga nytt tak blir ett senare projekt. Så skulle han åka och köpa nya möbler till altanen plus lite annat vi behövde till kalaset. Stressigt blev det kan jag säga. Jättetrevligt hade vi och V fick fina saker även idag, bla en lite konken väska, supersöt. Min lillebror och hans tjej stannade hela kvällen och kollade på film med oss. F gick upp för att lägga kidsen och la sig bredvid V som efter ett tag kom nedklättrandes för trappan själv då pappa somnat. Bra där.
Idag har F´s föräldrar varit förbi och hjälpt oss äta upp smörgåstårta som blivit kvar och sedan åkte vi på dop. Sedan följde en av F´s kompisar med oss hem för att äta lite....smörgåstårta, oväntat va?? Nu är den slut iaf. Och jag är helt slut också. Hoppas resten av semestern blir lite lugnare.

Inga kommentarer: