Sidor

måndag 12 juli 2010

Helgen på landet

I fredags åkte jag till stranden för att träffa en kompis en stund. En stund blev till 2.5 timme som jag låg i solen med ryggen utan solsalva på mig. Så ut som en kräfta på nästan hela baksidan när jag varit hemma en stund och helvete vad det sved, svider ff litegrann kan jag säga.
På eftermiddagen packade vi väskorna för att spendera helgen på kusinernas lantställe i Norrtälje, i samma område som min farmor och farfar hade lantställe när jag var liten. När vi höll på att packa in i bilen och jag skulle in och hämta en sak till sparkade jag tån i tröskeln så att det knakade i tån och jag trodde nästan att jag bröt den, det verkar den dock inte vara men jag har ju inte kunnat gå ordentligt på hela heljen och det första jag gjorde när vi komm hem igår var ju att sparka tån i tröskeln igen såklart. Hoppas bara att den inte tar 4.5 månad på sig att läka som sist jag sparkade i en tå. Hur som helst så har ungarna haft jätteroligt hela helgen, badat och lekt med kusinerna. Hittade små, små grodor på gräsmattan gjorde vi också vilket ungarna tyckte var mycket spännande. Men så var det dags att åka hem till stekhettan här hemma för tusan vad varmt det är, svetten rinner ju konstant, vi har 29 grader inne just nu....i vårt svalaset rum, undrar hur många grader det är i vårt sovrum, stekhett. Men jag har ett litet tips även om det inte varar så länge, om man har en vetekmudde så kan man lägga in den i frysen så blir det härligt kall, den håller kylan en liten stund och kan vara skön att lägga vid tex fötterna som känns som att de ska brinna upp när det är såhär varmt.
I morse när jag gick ut på vår altan så flyttade jag undan en del till ungarnas badbassäng och blev lätt förvånad när det låg en stor fet padda. ??? tänkte jag, hur i hela friden har den kommit in här?? Hittade ett ställe där jag tror att den kom in till slut och motade dit den så att den kunde komma ut igen.

Inga kommentarer: