Sidor

fredag 29 oktober 2010

Regnkläder

Efter i onsdags när jag hämtade barnen på dagis och V inte hade regnkläder på sig ute när det var geggigt, de har ett extra geggigt skogsparti och V älksar att rulla sig i gräset så var han ju en liten lerklump. Igår hängde jag fram regnbyxorna (de hänger annars ute med skorna) ovanpå V´s utebyxor när jag lämnade honom men på efetrmiddagen när jag kom och hämtade honom var han än en gång utan regnbyxor. Tack och lov hade de precis kommit ut så jag sa att när det är blött ute så vill jag att han har regnbyxor på sig, helst så att de sitter utanpå jackan också. Jaha, alla föräldrar vill inte att deras barn har regnbyxor på sig, fick jag till svar. Va??? Vilken förälder vill inte att de har regnbyxor när det är blött och geggigt undrar jag?? Så undrar hon om V ska va utan utebyxorna då. Ehh, nä, då blir han ju kall. Först utebyxor och sedan regnbyxor. Jaha till svar igen, det är ju så svårt att komma ihåg vad föräldrarna vill. Ja där jag vikarierar ska alla barn ha regnbyxor vid sånt här väder, även de stora annars får de sitta på bänken och titta på när de andra leker svarade jag. Personligen tror jag att det handlar om lathet från personalen. Så jag får väl helt enkelt hoppas att de tar på V regnkläder nästa gång det är gegga ute men funderar just nu på att köpa ett fodrat regnställ till honom som han kan ha istället, de är väl ganska varma de med???

1 kommentar:

Madde-mamman sa...

Vi har kört fleecefodrade regnställ flera säsonger nu och det är kanon! Kan varmt rekommenderas!
Bor på västkusten och här innebär ju vinter 0-5 grader och regn på tvären. Har prövat både Didriksson och Friends (Coop). Vet även bekant som är nöjda med KappAhls och HM ställ.