Sidor

fredag 19 november 2010

Allergi/Inte tycka om

Jag tänkte på en sak efter att jag varit hos min kompis i veckan, hon har katter och eftersom V är vrålskraj för katter så släppte hon ut dem. Hur som helst så kom vi efter ett tag att prata om katter och hon sa något i stil med att ja du tycker ju inte heller om katter vilket verkligen är superfel för jag tycker om dem men jag är allergisk och vill därför inte gärna gosa med dem/klappa dem. Varför är det så att folk tror att man inte tycker om djur bara för att man är allergisk och inte vill gosa med djuren?? Jag har fått höra det förut kom jag och tänka på när jag satt och funderade på varför hon trodde att jag inte gillar katter. F´s föräldrar hade hund förut och eftersom jag alltid blev irriterad i händerna när jag klappade honom så slutade jag med det och jag ville helst inte att han skulle gosa in sig mot mina kläder för jag ville inte ha massa hundhår med hem och det tolkade hans familj som att jag inte gillade hunden. Fel igen för han var verkligen jättesnäll. Lite trist det där. Ingen annan som upplevt det??

Inga kommentarer: