Sidor

torsdag 11 november 2010

Bortslösad tid

Idag hade jag tid med V hos BVC´s läkare för att prata om hans möjliga laktosintolerans. Sjukt bortslösad tid och jag var sjukt irriterad när jag gick därifrån för allt hon kunde säga var att det kanske lät som att det kanske kunde vara det och hon kunde inte skriva några intyg till dagis utan det fick vi ringa vårdcentralen för. Men vad i helvete gör jag då här????, undrade jag. *SUCK* Så sa hon som läkaren vi träffade sist (då misstänkte vi också laktosintolerans för att han kräktes när han drack yoghurt och inte ville dricka mjölk) att det är sååå ovanligt med så små barn som är laktosintoleranta. Med tanke på att jag vet flera stycken så kan det inte vara så ovanligt. Ringde iaf vårdcentralen men de vill inte utreda så små barn utan då fick jag ringa en barnläkarmottagning som ligger i närheten. Så nu kommer vi få vänta ännu längre på ett svar. Jag kände för att skrika på någon när jag gick därifrån och det blev inte bättre när jag kom till bilen och det var ett jävla nöt som hade parkerat så nära förardörren att jag var tvungen att klättra in genom passagerardörren, *morr*. Ännu jävligare är att jag tackade nej till ett arbetspass idag för att vi skulle till läkaren, fick iofs ett kort pass men jag hade kunnat få ett långt.

2 kommentarer:

jossan sa...

Det va det dummaste jag har hört, nästan alla jag känner som har barn (även som är bara 6 månader) deras ungar är laktosallergier. Det är inget ovanligt alls. Ha vilka tomtar det dinns inom läkarvården. Hur gammal är V?

Kram

Jenny sa...

Ja eller hur. Han blir 2.5 år snart.