Sidor

onsdag 17 november 2010

Dagen

Så, nu äntligen sitter jag ned. Efter jobb och hämtade ungar åkte vi som skrivet till min kompis och denna gången hoppas jag verkligen att barnen skall få vattkoppor, 6:e gången gillt kanske. Verkar som att det kan vara en lite smittsammare variant denna gång om det nu kan vara så, jag har ingen aning.
Sedan åkte vi hem och jag bytte om och åkte till gymmet. Blev bara 60 minuter träning idag och sen yogade jag ungefär 20 minuter när jag kom hem.
Nu har jag ätit, tvättat lite tvätt och städat lite i köket också så det är verkligen dags för lite vila nu. Egentligen brukar jag titta på Greys vid 9 på onsdagar men jag är så osugen på att titta på tv idag så jag funderar på att gå och lägga mig ist.
Är lite besviken på mig själv idag, fast det var jag igår och i förrgår också. Jag har fuskat med maten, bara lite varje dag men det räcker för att det ska kännas som att allt ä förstört. Jag vet varför jag fuskat också och det är ju för att jag tappat sugen lite. Måste nog lägga mig och tänka sedan på hur jaga vill ha det, vart jag vill komma och hur jag skall komma dit.

2 kommentarer:

Madde-mamman sa...

Det är onsdag idag....
Och även jag kämpade länge med att få vattkoppor på barnen, ville så gärna få det överstökat innan A började skolan. Så i december förra året kom det till S avdelning på dagis, och då lyckades vi äntligen. Det hade gått på dagis flera gånger förut och mina syskonbarn hade det julen 2008, men då ville jag inte smitta ner dem för då skulle mamma bli ensam hela jul och nyårshelgen. Visserligen blev vi "isolerade" hela jul och nyårs helgen, men det var det värt.
Så jag säger: lycka till!

Jenny sa...

Haha ja så har det när man är stressad :)