Sidor

fredag 5 november 2010

Jävla skitmorgon

Ja den här morgonen började allt annat är roligt. Vaknade av att jag hörde någon av kidsen i badrummet så jag går upp och voilá där står en grön liten gubbe, eller lilla V förklädd i grönt nagellack, *suck*. Ungen som brukar komma in till oss direkt när han vaknar på morgonen, som är rädd för att gå ned för trappan själv på morgonen har gått ner, dragit fram en stol, klättrat upp på bänken och tagit mitt nya (gröna) nagellack, satt sig i soffan och börjat måla, halva sig och en not so juste fläck i soffan. Jag kände att jag fick huggtänder när jag såg det. Började ta bort litegrann på V med acetonfritt nagelborttagningsmedel men kände att det skulle kännas bäst om jag ringde giftinformationscentralen och frågade dem huruvida onyttigt det var med nagellack på så stor kroppsyta och om det var bättre att ta bort i små omgångar och då V också hade lite nagellack på läppen ville jag fråga hur pass onyttigt det var. Det kunde irritera huden och om han fått litegrann i munnen var inte så farligt, mest irriterande det med och mådde han bra så behövde jag inte oroa mig. Hon tyckte att det var bättre att låta lacket nötas bort. Satte V i en dusch och då försvann ganska mycket. Nu ska jag bara försöka få rent soffan också. Puh, dagen har knappt ens börjat och jag är redan slut, det bådar inte gott...

1 kommentar:

Madde-mamman sa...

Bättre start på dagen kan man önska sig *kram*