Sidor

lördag 27 november 2010

Tröttmössa

Eftersom V somnade kl halv 6 igår och vägrade vakna på en bra stund så såg jag ingen anledning att försöka lägga honom i vanligt tid utan han och S fick stanna uppe till kl 22. V sov vid 20 över, S ungefär halv elva och 10 minuter slocknade jag och sov så gott som hela natten. Man kunde ju tro att kidsen skulle sova lite längre på morgonen men icke. Vilken tur att jag var hyfsat utsövd då.

Idag är det kallt och mkt snöigt ute och barnen vill så klart ut så jag ska ta ut dem en stund. V har kommit på hur man åker stjärtlapp och tycker att det är superroligt. Mår visserligen inte bra ännu och får ff ont i halsen av den kalla luften menmen det får jag ta idag. Får klä på mig riktigt varmt helt enkelt.

Sen skall vi fortsätt ajulpynta här hemma. Har satt upp adventsstjärnor och julljusstakarna här nere så idag blir det uppe och så några tomtar plus lite dukar. Inför 2:a advent blir det resten av tomtarna. Sen är det bara julgranen som saknas men den gör vi inte iordning föränn dagen innan julafton, riktig såklart allt annat är fusk ;).

Inga kommentarer: