Sidor

måndag 10 januari 2011

Barnpassning

Sent igår kväll ringde min mammas man och frågade om jag kunde passa min lillebror (han är 10) idag. Visst men om jag får jobba får ni fixa någon som kan hämta honom sa jag.
Idag var det första dagen för barnen på dagis efter jullovet. Låter kanske dumt att åka och lämna dem på dagis när jag ändå skulle passa lillebror men jag skulle åka iväg och kolla på lite saker och träna så det blev lättast så. Först till IKEA för att köpa nya kartonger till julpyntet som snart skall packas undan och sedan blev det en snabbsväng till Rusta. När vi var där såg jag att de har lagerrensning på Toys ´r us så då gick vi dit och där fastnade vi en stund. Hittade en hel del grejer som barnen kommer få i present och passade även på att handla presenter till kusinerna. Sen var det äntligen dags att åka och träna. Hann tyvärr bara med 65 minuter och stretch efter eftersom jag sagt att jag skulle hämta barnen innan mellanmålet innan jag räknat med att jag skulle spendera 50 minuter på leksaksaffären. Han med en kvarts marginal. Nu ska vi strax ut och ta en promis i det vackra vädret som S uttryckte det. Ja det smälter bra ute i solen nu, underbart :D.

Inga kommentarer: