Sidor

onsdag 12 januari 2011

Svar

Idag skulle vi äntligen tillbaka vill läkaren och få svar på V's prover ang laktos, mjölkprotein och gluten och alla proverna var negativa. Alltså han har ingen allergi eller intolerans. Grejen med laktosintolerans är att man bara kollar om man har ärftlighet för det och dumt nog så tycker läkarna då att om man inte har ärftligheten för det så kan man inte vara laktosintolerant, typ, vilket jag personligen tycker låter som ren bull shit, jag menar det är som att säga nej men du kan inte se dåligt för ingen av dina föräldrar gör det. Jag sa iaf att jag tror att det är det eftersom han blivit bättre i magen av laktosfri kost och att han blir lösare om han får laktos så vi fick ett intyg till dagis på ett år så skall vi prova införa laktos innan dess och se hur det går och det låter ju vettigt tycker jag. Dock så sa läkaren att ja barns magar är ju inte som vuxnas och de kan bli lösa i magen vid förkylningar och det vet jag ju men i flera månader? Nä det tror jag inte riktigt på.

Inga kommentarer: