Sidor

lördag 19 februari 2011

Dagen

Idag har det varit fint men kallt väder. S skulle få prova på dans idag så jag bestämde mig för att gå till den medans F och barnen tog bilen dit. Promenaden tog ca 50 minuter (=dagens träning) och halva vägen traskade jag i snö så jag blev ordentligt svettig, var tvungen att ta av mig fleecen jag satt på mig för att hålla mig varm i alla 13 minusgrader. Vantarna rök också på halva vägen. Så träffade jag på en maläten stackars liten räv som traskade bara en meter bort från mig. Han hade nog varit inne bland husen och letat mat. S tyckte iaf att dansen var jätterolig, tyvärr får jag väl säga för den var alldeles för dyr. Efter dansen var det dags att köpa det efterlängtade lördagsgodiset, för barnen vill säga jag börjar ju om med helt utan socker dag ett idag efter tabben igår. När vi kom hem kom mammsen förbi en stund och tog med sig V hem till dem, han ville så gärna följa med. S ville stanna hemma och få ha mamma helt för sig själv. Men hon har sagt ett par gånger att hon vill åka hem till mormor för att hon saknar V, gulle. Och även om jag saknar lillplutt så är det ganska lungt och skönt här hemma nu :P.

Inga kommentarer: