Sidor

måndag 21 februari 2011

Dagens träning

Egentligen så brukar jag inte åka till gymmet 2 dagar i rad men det blev en sväng dit idag i alla fall men med restriktionen att det bara skulle bli ett 60 minuters pass. Då gårdagens pass ff kändes i musklerna så tyckte jag att det var en bra idé. Koncentrerade mig lite mer på kondition idag och körde först 10 min crosstrainer i väntan på ett löpband och sedan ett joggingpass på 25 minuter, trodde faktiskt inte att jag skulle orka springa så länge eftersom det är ett tag sedan jag sprang. Läste en bra grej om löpning - You should get fit to run, not run to get fit (för att undvika massa olika skador man kan få när man joggar) - jag tycker att det stämmer ganska bra så därför la jag löpningen på hyllan ett litet tag och kommer nu att ta det sakta men säkert. Ja dagens träning blev i alla fall 65 minuter och jag var riktigt tung i benen när jag gick från gymmet idag, och är ff.

Inga kommentarer: