Sidor

torsdag 10 februari 2011

Gnällig, eller??

Ok, jag kommer förmodligen låta som en gnällig morsa nu men igår när jag hämtade V på dagis frågade jag om han sovit, ja fick jag till svar och eftersom han är begränsad till max 30 minuter så antog jag att han inte sovit mera men tji fick jag när han vägrade somna igår kväll. Kl 21.20 somnade han och jag var tvungen att halvt om halvt hålla fast honom för att han ens skulle ligga stilla så att han kunde somna. Det är ganska påfrestande att han somnar så sent eftersom man måste ligga bredvid honom tills han somnar och så tycker jag att det är alldeles för sent för en 2 och ett halvt åring att somna så sent en vardagskväll. Så idag när vi kom till dagis frågade jag och ja han hade ju fått sova 20 minuter för länge och jag påpekade då (som förut) hur viktigt det är att han inte får sova längre eftersom han då vägrar sova på kvällen. Ja men det var ju ett misstag fick jag till svar och det förstår väl jag också att det är men kan man inte försöka vara extra noga när de vet att det gör så stor skillnad för V på kvällen?? Och så tycker jag åtminstone att man kan förvarna att man glömde ta upp honom så att man vet vad man har att vänta av kvällen. Är jag bara gnällig eller??

Inga kommentarer: