Sidor

måndag 14 februari 2011

Ont i hjärtat

Mitt hjärta gick nästan sönder när jag lämnade kidsen idag. Det var helt lungt tills vi kom till dagis och S såg in genom fönstret att en av flickorna på hennes avdelning hade en prinsessklänning på sig. Hon trodde att alla barnen hade klätt ut sig och blev jätteledsen och ville absolut inte gå in, inte ens när jag gått in och tittat att det bara var en flicka som var "utklädd". Hon var helt hysterisk och skitarg och skulle absolut inte vara på dagis. Sedan blev hon jätteledsen och till slut fick jag följa med henne in. Idag var utan tvekan den absolut jobbigaste lämningen jag haft med henne, gjorde så fruktansvärt ont i hjärtat att lämna henne idag fastän jag vet att hon kommer ha roligt hela dagen. De skulle få se teater som fröknarna gjort och göra lite alla hjärtans dag pyssel och så ska föräldrarna få komma och fika i eftermiddag (inte för att JAG kommer fika då eftersom jag börjar mitt nya liv idag ;P).

Inga kommentarer: