Sidor

onsdag 16 februari 2011

Socker

Varför är det så svårt att sluta förgifta sin egen kropp, sin enda kropp, men socker och onyttig mat?? Ni vet ju redan att jag är totalt sockerberoende och att jag ett tag innan jul inte åt socker alls, i någon form, men att jag slant dit igen och sedan dess har jag inte kunnat sluta. Det blir bara värre dessutom. Jag skulle ju börja "mitt nya liv" (hur många gånger har man inte använt det uttrycket?? och jag lär ju inte vara ensam) i måndags men kunde jag låta bli att fika på dagis?? Självklart inte, för jag är svag. Så igår köpte min man hem choklad till mig, utan att jag bett om det (och fastän jag bett honom att inte köpa även om jag ber om det) och kunde jag låte bli att äta?? Neej såklart inte, för jag är svag. Men idag, idag har jag inte ätit en enda grej som innehåller socker (men det var jäkligt nära att jag åt en chokladbit vi hade liggande hemma men jag kom på mig själv i sista sekund) och på en gång känner man sig som en starkare människa. Jag vet ju sedan tidigare att för varje dag man låter bli socker desto lättare blir det att stå emot nästa gång man blir sugen. Nu är det dags att vara stark och jag ska lyckas!

2 kommentarer:

Madde-mamman sa...

Kan hon klara det? Klart hon kan! Heja Jenny!

fitnessjossan sa...

Gummann vet du vad? Det gör ingenting om man trillar dit ibland. Men nu ska jag vara hård, du måste övervinna det lilla kräket inom dig som säger åt dig att du ska äta socker. Se det som knark. Vill du knarka? Vill du fräta sönder din kropp innefrån och få sockersjukan? Du måste bestämma dig det är där nyckeln är. Du måste visa vem som bestämmer. Du eller sockret? Vad är viktigast för att du ska må bra?

Sv: ååh jag hatar crosstrinern haha blää.