Sidor

onsdag 23 mars 2011

Motivation

Igår satte jag mig och skrev en lista på varför jag vill gå ned i vikt och naturligtvis innehöll den de vanligaste punkterna antar jag.
Som:
Jag vill se snyggare ut.
Jag vill se hälsosammare ut.
Orka mera kanske.
M.m., listan kan med alla säkerhet göras lång. Min lista innehåller också punkten:
Jag vill visa dom att jag kan. Som kan vara ett ganska bra motivationsargument. Tycker ni inte det?? Har ni några fler bra förslag på hur man kan försöka öka sin motivation inför en viktnedgång??

Just nu står jag stadigt still i vikt men mer än så väntar jag inte när jag inte kan träna ordentligt för som sagt tidigare måste jag slita som ett djur för att gå ned i vikt och går upp nästan omedelbart om jag slutar, vilket också är anledningen till att jag är ganska nöjd med att stå still i vikt just nu, det kunde ha varit så att jag gick upp istället.

Jaja, ha en trevlig dag allihopa, här är det strålande sol så jag har tänkt mig ut på en långpromenad idag.

1 kommentar:

Fitnessjossan sa...

Det är bra gumman, ett förslag bara. Skriv ner VARFÖR du vill vara hälsosam, VARFÖR du vill bli smal etc. DÅ får du mer perspektiv på det hela :)

Rceptet ligger uppe på bloggen nu, så kan du baka själv :) Btw de innehåller bara ca 3 gram kolhydrater per topp, men jag gjorde många mindre så det blev det 1,5 kolhydrater i dom istället :)