Sidor

tisdag 1 mars 2011

Sockerabstinens

Jag har haft en grym sockerabstinens idag och det var riktigt nära att jag åkte förbi affären och köpte en choklad när jag hämtade kidsen, men jag lät bli. Woho. Ett steg till taget från sockerberoendet. Jag vet att det kan vara svårt att förstå sockerberoende om man inte själv har varit det men det är hemskt. Men jag har gjort mig av med det en gång och jag ska göra det igen. Jag måste helt enkelt, min mormor hade diabetes och jag vill verkligen inte få det och eftersom för mycket socker ökar risken för diabetes så känns det ganska viktigt att uiesluta så mycket socker som möjligt ur kosten. Och det ökar inte bara risken för diabetes utan även hjärt- och kärlsjukdomar och gör dig tjock, plus att det påverkar kroppen negativt på massa andra sätt. När man vet allt det här så borde det ju vara en jäkla barnlek att sluta eller hur?? Men nej, icke då.

Inga kommentarer: