Sidor

måndag 16 maj 2011

Bröllop på Gotland

Ja det har blivit lite skralt med inlägg de senaste dagarna men jag har varit lite lätt upptagen. I fredags var ju barnen lediga i vanlig ordning och jag försökte packa och städa samtidigt som jag inte mådde helt bra. På kvällen skjutsade vi barnen till farmor och farfar eftersom vi skulle åka tidigt på morgonen.
Vaknade 6.20 lördag morgon och började packa det sista och åt frukost innan vi åkte. Sen var det en låååååång resa med pendeltåg innan det var dags för båten över till Gotland. När båten la till hade vi ungefär en timme till godo och en knapp halvtimmes resa till Ihre där bröllopet skulle hållas. Hämtade ut nycklar till vårt rum på vandrarhemmet där vi skulle bo, Ihre gård som jag absolut inte kan rekommendera, riktigt sunkigt för vad det kostar att bo där, det första rummet vi fikc hade en stor vattenpöl innanför dörren, muslort nästan en av sängarna och brandalarmet stod och pep. Om man vet att det ska komma ett stort sällskap gäster varför kollar man inte igenom alla rum för att se om det är fräscht?? Det gör så mkt för ens rykte liksom. Hur som helst fick vi ett nytt rum och sedan var det bara att vänta på att en hyrd buss skulle ta oss till vigselplatsen. Riktigt vackert på en klippa med utsikt över vattnet. Sedan blev det bussfärd till festlokalen och det serverades god mat, lite för många och långa tal, roligt spex och alkohol och det kanske blev lite för mycket av det goda. Dans i massor såklart efter mat och alla tal och som sagt hade jag grymt roligt. Tyvärr, eftersom jag är så ovan att dricka alkohol, blev det lite för mycket. Så när jag vaknade kl halv 6!!! efter 3 timmars sömn snurrade det rätt rejält. La mig med en vattenflaska i handen och slumrade till och vaknade om vartannat till 9 nån gång och då kändes det tack och lov ngt bättre. Brunch skulle serveras i festlokalen idag och det välkomnades. Efter snabbsightseeing innanför ringmurarna bar det av till båten där både jag och F slocknade i hytten vi bokat. Vaknade lagom så att vi hann käka lite innan båten lade till. Sen väntade den superlånga pendeltågsresan hem och så var det slut på helgens eskapader. Vaknade trött som en liten gris i morse och tänkte ta en powernap när jag lämnat barnen på dagis men vaknade 3.5 timme senare. Snacka om att slösa bort dagen, men nu har jag nog sovit ikapp helgens förlorade sömntimmar. Haha, får vi se hur många som orkade läsa ända hit ;).

Inga kommentarer: