Sidor

torsdag 15 mars 2012

Födelsedag

Idag firar vi födelsedag här hemma. Det är mannen som fyller år, en av många släktingar/vänner denna månad, faktiskt så fyller hans kusinbarn också idag. Intressant eller hur ;). Hur som så har jag städat en del idag men spar lite tills barnen kommer hem så de får vara med och göra fint här hemma för sin pappa så att de kan lära sig göra fint när deras mamma fyller år, bra va ;)! Nä, skämt åsido så tycker jag att det är viktigt att de är med och städar så att de inte bara antar att det alltid är städat hemma utan att veta att det krävs lite ansträngning och så att det får lära sig att det inte är så himla kul för mamman i familjen att städa jämt. Så kommer det lite gäster och fikar ikväll. Kommer bli trevligt.

För övrigt hoppas jag att mina grannar inte är hemma idag. Ibland (oftast när det börjar bli vår kom jag att tänka på) får jag ett sånt behov att spela riktigt hög musik, så att man känner den i hela kroppen och så att det nästan gör ont i öronen, och det är vad jag har gjort ett par timmar idag. Metallica, John Fogerty och Scorpions har spelats, nästan ett måste att ha på hög volym.

Inga kommentarer: