Sidor

tisdag 26 juni 2012

Rensning pågår

Idag har jag känt mig som en usel mamma och det beror inte på att jag haft dåligt tålamod och skällt en del på mina barn idag utan för att när jag idag bestämde mig för att rensa barnens teckningar och sortera ned dem i varsin låda så kände jag mig rätt usel för att jag inte har skrivit datum på nästan någon teckning alls. Vi har en massa fina teckningar av barnen och så vet jag inte när de gjort dem. Så fick jag lite dåligt samvete för att jag slängde en hög med mindre bra alster. Meeen man kan ju inte spara allt, de ritar ju ett par tusen teckningar om året känns det som. Jag överreagerar ang datumen, eller hur? Eller är alla andra mammor där ute superduktiga på att skriva datum på barnens teckningar?

2 kommentarer:

Madde-mamman sa...

Superduktig och superduktig, de få alster som jag tycker är värda att spara får datum med en gång, resten får de behålla själva eller så slänger jag dem. Och de som sparas går lätt att räkna på båda händerna för båda barnen... De som kommer från dagis/skolan i slutet av terminen dateras enligt principen VT-12 (alltså vårterminen 2012).

Anonym sa...

Haha ok, kanske lite väl att jag sprara det mesta barnen ritar då :p