Sidor

lördag 17 november 2012

Jobbar

Blir långt mellan varven nu men jag har jobbat massor. Så har jag inte känt så stor lust att blogga. Har varit fullt av en massa andra grejer att ta hand om oxå och vill man ha ngt gjort måste man göra det själv vilket i stort sett innebär att jag är den som måste ta tag i allting. Jobbet ja. Förra månaden skramlade jag ihop 120 timmar och jag har 48 schemalagt så det är ju bra. Jag har även fått utbildning så att jag kan jobba i lekrummet. Nu har jag även blivit erbjuden ett vikariat på 30 timmar i veckan i 10 veckor. Woho. Hoppas att de vill ha mig kvar när min anställning går ut sista januari. Jag måste säga att det är riktigt kul att jobba i kassan på Ikea, mkt roligare än jag trodde. Visst har man en del trista kunder men dumma människor träffar man på överallt.

Vi har även hunnit med en kräkkavalkad här hemma. S började kräkas och när jag 4 dagar senare väl hunnit tvätta undan efter henne började V. Han kräktes i sömnen in mot väggen såpass att vi var tvungna att bryta upp golvet för att få bort allt. Sen kräktes han ned vår säng. Jag var vaken i stort sett hela natten o tvättade då jag och F skulle åka iväg på kryssning med hans jobb dagen därpå. Kan lova att jag var trött.
Kryssningen var trevlig men på fredag kvällen blev jag sjukt åksjuk och fick nån åksjuketablett jag aldrig hört talas om tidigare, slocknade gott kan jag säga och sov i nästan 12 timmar. Hade kunnat sova fler om jag inte varit tvungen att gå upp o käka frukost. Dagen spenderades i Riga. Fin stad. Lunch på stan och sedan tillbaka till båten och tack och lov slapp jag mer åksjuka.

Nu tror jag att det räcker för idag.

Inga kommentarer: