Sidor

onsdag 9 april 2008

Ajaj

Eftersom jag av ngn anledningen inte fick bloggen att funka igår kommer det nu 2 inlägg =).

Ja i söndags var vi på visning. Ingen hit och inget vi är intresserade av för det priset. Allt som allt är huset 190 kvadrat, då är källaren medräknad, och den kändes verkligen pytteliten. Köket var mindre än det vi har nu, sovrummen var små, en pyttetoalett och en jättehall på nedanvåningen. Så har hon som bor där dessutom rökt inomhus. Mmm, jummy vad det luktade gott, not. Så nej tack. Hoppas på att radhuset vi ska kolla på på söndag är fräscht för det ligger så bra till. S går över baksidan till skolan och det är ungefär lika långt till bussen som här, nära vill säga, så är det ju bara en hållplats innan den vi bor vid nu så det bir ingen större tidsskillnad så, typ 2 min. Så får vi hoppas och be att ingen annan är intresserad vilket inte är troligt så det blir väl budgivning. Jaja, får se hur det blir.

I söndags kväll trillade S från sin tripp trapp stol. Rakt över ryggstödet ned på ryggen. Jag höll på att få en hjärtattack tror jag. Men när barnen blir äldre och börjar klättra på allt så lever man med en ständig oro att det ska hända dem något. Hur som helst så verkar det inte som att hon slog sig allvarligt. Hon var väldigt chockad ett tag dock. Fick stanna hemma från dagis igår (måndag) för jag ville att hon skulle ta det lungt och så ville jag hålla lite koll på henne så att hon mådde bra och så. Kvällen tillbringades på jobbet, inte mycket att göra eftersom det var i stort sett slutsålt redan.

Idag har vi varit på bvc jag och S. Skulle kolla vikten och hennes torra hud som aldrig blir bättre. S följer precis medelkurvan vad vikten gäller och ligger över på längdkurvan. Fick en läkartid i eftermiddag till S så vi får prata om hennes eksem. Blir en kort dag för S på dagis idag med andra ord. De jag ringde igår när S skulle vara hemma hade dessutom missat att informera om att S skulle komma senare idag så de blev lite lätt förvånade när vi kom kvart i 11 istället för 9. Förstår dem men det kändes inte så kul för mig. Ännu mindre kul när jag sa att jag skulle hämta henne 1.5 tim tidigare också. Jaja, får bli en kort och knasig dag idag.

Här kommer en magbild också. Tagen i söndags som vanligt, v 27+2. Börjar närma sig nu.

Inga kommentarer: