Sidor

tisdag 13 maj 2008

BM besök

Igår var det dags för BM besök igen. Hade sett fram emot det men det visade sig vara onödigt. Hade t.ex velat att BM tog ett Hb eftersom jag är så trött hela tiden trots att jag äter 2 niferex (järntabletter) om dagen men se de kunde hon absolut inte göra för man kollar faktiskt bara Hb 3 gånger under graviditeten och det var inte dags föränn i v 37 igen. *Suck* rent ut sagt. Jag är trött NU, jag vill veta mitt Hb NU inte om 4 veckor. Hade funderingar kring om jag skulle gå till mamamia barnmorskorna eller de andra privata som finns inne i stan i början när jag var gravid men av bekvämlighetsskäl gick jag till "vanliga" mvc och jag ångrar mig som fan nu. Känns inte riktigt som att det bryr sig så mkt bara för att man är omföderska också och kanske för att jag mår så bra (förutom tröttheten då), men jag har fortfarande saker jag undrar över, saker som jag kanske glömt sen sist och nya funderingar som jag inte hade förra graviditeten. T.ex så försökte jag få sagt att jag är lite oroad inför förlossningen denna gången, med S så förträngde jag det tills värkarna kom ungefär, men det skulle vi också prata om i v 37 så jag får väl gå och vara orolig i 4 veckor till då. Nästa gång går jag till någon privat barnmorska.
Här är i alla fall mina värden för vecka 33.

Symfus fundus mått: 31 cm
Blodtryck: 110/70
Hjärtljud: 148-150 slag/min
Vikt: -100 g, totalt +2.4 kg

Inga kommentarer: