Sidor

torsdag 8 maj 2008

Magbild Trött Sol Renovering Visning

Ja mycket blir det när man inte skrivit på ett tag. Glömde ta magbild på ordinarie dag, söndag vill säga, så det blev i måndags istället. Säkert jätte big different ;). Alltså är bilden tagen i v 31+3. Börjar bli en ordentlig mage nu. Bebbe är ju iofs ganska stor nu ca 1500 gram och det känns att han börjar bli stark då de ofta gör ont när han sparkar och sträcker ut sig i magen.


I måndags var vi på visning på ett radhus. Mycket att göra men vem säger att det är sämre. Ett renoverat hus kanske ändå inte faller en i smaken. Hur som helst så blir det inte det iaf eftersom det steg alldeles för mycket i pris för att vara värt det.

Jag har hela veckan varit groteskt trött, en dag ville jag gå och lägga mig från att jag vaknade ungefär, då förstår ni hur trött jag är. Just nu är jag dock hyfsat pigg men då somnade jag en stund på dan när S sov :).

Vi har börjat med lite renovering här hemma. Inga stora grejer, mest så att det ska se lite fräschare ut när vi säljer. Har ju haft mörkblått i köket, varför frågar vi oss själva med tanke på att det såg bättre ut med nedrivna tapeter än med mörkblå tapet. Jaja, en gång i tiden tyckte vi att det såg snyggt ut. Nu blir det förmodligen en ljusblågrå färg. Så ska vi byta golv efter att vi velat byta det i ungefär 8!! år och installera en ny fläkt eftersom vår pajjat. Sedan ska vi göra iordning ena badrummet också men det får vänta lite till.

Idag har det varit sol och superhärligt väder hela dagen. Underbart. Ska tydligen bli kanonväder i helgen också så det blir väl till att åka hem till mamma för att kunna softa lite ute hela helgen. Kanske man kan få lite färg också så att man inte ser så vintrigt likblek ut längre.

Förresten fick jag hem H&M´s höstkatalog igår. Känns kanske lite väl tidigt men lite kul ändå. Hittade en del plagg som jag förhoppningsvis kommer beställa. Kanske inte nu då men sedan när jag vet på ett ungefär hur kroppsformen kommer vara till i höst. Gick ju ned ganska snabbt efter S men vem vet hur det blir nu. Dessutom så hänger ju ett uttökat midjemått med längre än kilona, iaf gjorde det de på mig. Tog väl 2 veckor så vägde jag mindre än när jag blev gravid men säkert 4-5 månader innan midjemåttet var tillbaka på samma (deprimerande) antal cm som innan.

Massor av blaj men jag har skittrist...

Inga kommentarer: