Sidor

fredag 2 maj 2008

Veckan som varit och varför måste folk stinka???

Ja, har varit för trött helt enkelt. Slarvat lite med järntabletterna. Vi tar det från början till nästan slut.

Ja, varför måste folk stinka så jävligt?? Nu menar jag inte "har inte duschat på en månad stinker" utan "jag har dränkt mig i halva parfymflaskan idag igen stinker", vilket är ungefär lika illa som det första alternativet. Jag och S var ute och gick på morgonen och möter hur många som helst som överkonsumerat parfym. Måttet blev rågat när vi mötte en som gick på gångvägen på andra sidan bilvägen (typ 6 meter mellan gångvägarna) och får ett inte alltför underbart doftmoln i ansiktet. Vad tänker de med undrar jag. Försöker man medvetet ge astmatiker/allergiker (samt icke astmatiker/allergiker) ett allergianfall??? Känner man inte själv hur jävligt man stinker??? Fy fasen säger jag bara, parfymlukt ska man bara ana tycker jag inte däcka andra med.

Onsdag och majbrasa. Hade lovat S att gå och kolla på elden annars hade jag aldrig gått dit. Hade så jäkla ont i bäckenet av nån anledning. Kanske för att jag ansträngt mig alldeles för mycket dagen innan. Måste vänja mig vid att jag inte kan gå ut och gå lika snabbt och länge som jag brukar. Hur som helst så var det ingen hit. Tråkigt väder, kallt och jag ville bara hem och sova. S var nöjd med brastittandet ganska snabbt tack och lov.

Igår började vi riva tapeter i köket här hemma. Måste göra om lite om vi hittar något annat boende. Vi letar ju så förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innan vi hittar något vi trivs med.

Idag har det inte hänt så mycket. Är så trött att jag velat gå och lägga mig sedan jag vaknade imorse ungefär. Tack och lov har pappa varit här en stund idag och lekt med S som sover sött nu. Får väl gå och ta mig en lite powernap innan hon vaknar....

Inga kommentarer: