Sidor

söndag 21 september 2008

Helgens händelser

Ja som skrivet så firade F och jag 10 år igår vilket vi hade tänkt fira men det slutade ju med att S kom hem från farmor med öroninflammation. Gav henne alvedon innan vi gick och sov så vaknade hon vid 2 och hade ont igen så jag gav henne en till alvedon och upptäckte att hon var helt geggig i örat. Jippi, trumhinnan hade spruckit. Var inte mer än 3 månader sedan den andra trumhinnan brast. Så somnade hon om och jag, som hade vaknat redan vid halv 2 av ett mess från en kompis, kunde inte somna om. Fan rent ut sagt. Vid 3 tänkte jag att nu vaknar väl V snart och vill ha mat men så blev klockan 4 och sedan halv 5 och då slumrade jag äntligen till men vaknade efter en kvart typ av en mardröm. Somnade om ganska snabbt igen men vid 5 vaknade V och ville ha mat, somnade tack och lov om ganska snabbt. Tycker det är så jäkla typiskt första gången V sover nästan hela natten så kan jag inte sova och så har S öroninflammation och vaknar titt som tätt. Var ju lite trött i morse när hon vaknade vid halv 7. Fick iaf en tid på närakuten direkt på morgonen så nu ska S äta penicillin för 4:e gången sedan i mars.

Så ett STORT GRATTIS:
Messet jag fick inatt var från en kompis som fick sitt första barn, en liten dotter, natten till idag. Hade gissat att hon skulle komma igår och jag hade hela 27 minuter till godo innan jag hade haft fel =). Så STOTR GRATTIS M o J till er lilla A. Jag är så himla glad för er skull.

Börjar faktiskt bli riktigt skicklig på det här med att gissa när bebbarna ska komma och så. När S låg i magen så drömde jag ju att hon skulle komma den dagen hon kom dessutom så var jag tusen på att hon skulle bli en tjej. När V låg i magen så var jag stensäker på att han skulle komma i juni och inte i juli. Och nu gissade jag rätt igen på den 20:e.

Idag har vi varit på dop. Det var lilla kusinen T som döptes. Han är 3 månader äldre än V men är bara 1 cm längre och ett halvkilo tyngre =). Ett fint dop var det. Vi stannade inte så länge eftersom S ju är lite hängig.

Ja, det var helgen det...

Inga kommentarer: