Sidor

söndag 28 september 2008

Veckan som gått

Ja snabbt har den gått, fast snabbt går väl tiden alltid numera. Annat var det när man var barn. I måndags och tisdags var S hemma för jag tyckte hon behövde ta det lite lungt men hon hoppade och skuttade upp och ner hela tiden. Vi var ute och gick 2 timmar på tisdagen och jag förstår inte att hon orkade. Hon är duktig på att gå.

V fortsätter att hosta och rossla stackarn. Undrar när det ska gå över för nu har han varit förkyld i nästan en månad tycker jag. Inte rosslig hela tiden dock. I fredags skulle vi fira en 91-åring och då fick han såklart feber så vi var tvungna att åka hem, men feber gick ned av sig själv. Han är fortfarande ganska grinig på kvällarna tyvärr. Är så orolig att han mår sämre än vad jag tror att han gör. Höll nästan på att trilla omkull med honom idag också eftersom storasyster hade dragit fram en stor leksak på golvet så jag inbillar mig att jag lyckades göra illa honom då och att han har ont av det. *Suck*, jag är verkligen en hönsmamma som konstant tror att jag råkar göra illa mitt barn. Typ oj nu bar jag honom fel gjorde jag illa honom nu. Förstår ni?? Skitjobbigt är det. Förresten så har han sovit hela nätterna de senaste 4 nätterna =). Jätteskönt har det varit. Så har S slutat sova utan blöja, det funkar ju inte helt än men 2 nätter av 3 är sängen torr på morgonen iaf.

I helgen var vi på pop outlet och köpte en jättefin jacka till V. Blå men ljusblåa tunna ränder på. Lite för dyr egentligen då det bara är en höstjacka men med en fleece kan han ha den lite längre. Hoppas att han ska kunna ha den i vår också men det är väl önsketänkande med tanke på hur fort han växer. Har lite halv ångest över att det kanske var ett onödigt köp. S fick en bok eftersom hon älskar böcker.

Inga kommentarer: