Sidor

onsdag 22 oktober 2008

Jag blir galen

Imorse vaknade S och hade ont i örat igen. *Suck* Hoppas det inte blir inflammation igen dels för att det inte är mer än en månad sedan hon hade det sist och trumhinnan brast och dels för att det isf skulle bli 5:e gången sedan i februari. Känns väldigt mycket. Så självklart för att det skulle vara så himla synd om S att åka på det igen. Min lilla älskling, inge kul att ha ont. Hon fick nässpray inan hon gick och lade sig idag så jag hoppas att det inte blir nåt.

Idag har vi träffat prästen som skall döpa V på söndag. Av någon lustig anledning ville han träffas i kyrkan, trodde de kom hem till en, gjorde iaf prästen som döpte S. Hur som helst så gick det bra men han verkade lite omständig. Det kan vi bestämma när ni kommer på söndag sa han flera gånger om flera saker så vi vet inte riktigt hur det kommer bli. Det blir iaf bara V som döps och det är ju skönt. Tycker det är så trist när det är 2 som döps samtidigt, dels blir tiden i kyrkan onödigt lång och dels så har ju våra gäster ingen lust att se ett helt okänt barn döpas.

Idag har V vänt sig massor med gånger från rygg till mage. Har gjorde ju det några gånger för några veckor sedan också men nu var det mera aktivt, förut tror jag det var mer "ojsan då". Mycket tidigare än syrran som vände sig rygg-mage-ojsan vid 4 månader, men hon var lite tidigare att vända sig mage-rygg.

Mitt öga börjar kännas lite bättre idag förresten. De sa ju på vårdis att jag skulle kontakta ögonkliniken om det inte blivit bra efter 3-4 dagar och nu har det ju gått lite mer men det blir ju bättre även om det går lite långsamt. Tänkte ringa om det inte blivit helt bra på måndag, kanske. Jag är sämst på att ringa kan jag tillägga, jag avskyr det verkligen...

Inga kommentarer: