Sidor

söndag 23 november 2008

Födelsedag

Igår fyllde jag år. Ett år äldre igen. Tjoho. Slet som attan hela dagen för att det skulle bli fint här hemmam tills gästerna skulle komma vid 4. Finns inte så mkt att säga egentligen. Fikade lite, fick lite presenter, inget märkvärdigt. Förresten så var det första gången på ganska många år som det var snö på min födelsedag, när man var mindre var det en självklarhet.

Idag har vi varit ute en stund i snön. Ganska skönt faktiskt. Gick till coop och köpte en ny pulka till S eftersom bebispulkan blivit för liten. Hon skulle absolut ha en rosa =). Hon är så tjejjig, inte alls som jag när jag var liten som hatade finkläder fram till jag var typ 12 och inte gillade rosa föränn S kom.

Har väl inte hänt så mycket spännande egentligen. S kom häromdagen till mig med en prinsesskrona vi gjort av en stor gammal tejprulle och skrivit hennes namn på och pekade på bokstäverna en och en och sa: S, A, G, A, här står det Saga =). Hon är så duktig. Hon kan även min, pappas, V´s, mormors, morfars, farmors och farfars bokstäver = första bokstaven i våra namn.
V har börjat kunna sitta lite själv, ska bli kul att kunna ha honom sittandes vid matbordet istället för nedanför i babysittern när vi äter.

Inga kommentarer: