Sidor

fredag 16 januari 2009

Mamma

I onsdags var jag och V på öppna förskolan. V satt på golvet och jag höll precis på att lyfta upp honom så säger han: mamma, klockrent och ljudligt så att alla i rummet hör. Jag blev så paff så jag bara tittade på de andra och ena personalen sa han sa ju mamma, ja visst sa han det fick jag ur mig. Jättelycklig kan jag säga, så mysigt att höra mamma första gången. Han har ju vi ett par tillfällen sagt "ma" förut när han sett mig och dagarna innan i onsdags har det börjat komma mmma, amma så. Idag kom ytterligare ett nytt ljud baba så snart säger han väl pappa också =). Undrar hur pratig han kommer bli vår lilla kille. S pratar ju väldigt bra för sin ålder och hon var strax över 8 månader när hon sa mamma första gången.

V har börjat sova lite bättre nu. För 3 nätter sedan fick jag för mig att lägga honom på mage när han skulle sova och han sov verkligen mycket bättre så nu har han sovit på mage 2 nätter till och har sovit lika bra då så nu känner jag mig _nästan_ utvilad när jag vaknar på morgonrn. Idag vaknade jag tom före barnen fastän jag hade så ont i nacken att jag inte kunde somna igår kväll.

Tänkte häromdagen på att jag börjar längta efter våren nu. Dumt gjort för vips blev det minusgrader och började snöa. I morse var det 10 minus när vi kom ned och 16.5 grad inne, burr, men vi hade ju "dumt" nog dragit ned värmen lite när det blev 5 plus ute och därmed varmare inne. Jaja, får vara glad för att det är sol och fint väder ute iaf fastän det är kallt och inte i närheten av vår ännu.

Inga kommentarer: